Laboratorium sztuki – kolory

kolory

Mam dla was świetną wiadomość! Plastyka to nie tylko tworzenie „ładnego” rękodzieła i „ładnych” obrazków. Plastyka to także eksperymenty z otaczającym nas światem. Wyniki tych eksperymentów wcale nie muszą być dziełem sztuki. Skorzystamy na tym my, nasze dzieci, uczennice i uczniowie. Przede wszystkim korzysta na tym postrzeganie, wyobraźnia, kreatywność, ćwiczymy małą motorykę ciała, napięcie mięśni, a nasza psychika odpoczywa. To największa korzyść z bycia twórcą (małym i dużym). Dzięki tworzeniu czujemy się po prostu dobrze.

Przedstawiam Laboratorium Sztuki – czyli działania nastawione na proces twórczy, poznawanie, dotykanie, oglądanie – próbowanie! Dzisiaj część o kolorach, w formie ulubionej dla przedszkolaków, czyli wodnej:)

Co nam będzie potrzebne:

MATERIAŁY:

-woda
-przezroczyste kubeczki
-barwniki spożywcze: niebieski, czerwony, żółty (jako kolory podstawowe)
-ręczniki papierowe lub ścierki do wycierania wody:)

Narzędzia:

-patyczki do mieszania

kolory01

INSTRUKCJA KROK PO KROKU:

1. Rozrabiamy barwniki w trzech kubeczkach – osobno czerwony, niebieski i żółty.

Są to barwy podstawowe, z których będziemy tworzyć inne kolory.

kolory02

2. Teraz zaczyna się zabawa w przelewanie! Dobrze jest rozłożyć na stół coś w co będzie wsiąkać rozlana woda – np. ręczniki papierowe, lub zwykłe. Dzieci mogą zacząć od wlania po odrobinie żółtego i czerwonego do pustego kubka – czary mary i mamy kolor pomarańczowy! Nawet dla dzieci, które doskonale wiedzą, jaki będzie efekt, jest to niezwykłe, czarodziejskie działanie. Wszystko dlatego, że barwniki rozpuszczone w wodzie dają piękne efekty – kolory łączą się delikatnie ale kompletnie. Dzieci uwielbiają obserwować to zjawisko w przezroczystych kubeczkach.

kolory03

kolory04

kolory05

3. Kolejno wlejcie niebieski i czerwony – powstanie fioletowy, a do następnego kubka żółty i niebieski – połączą się w zielony. Kolory, które powstały nazywają się pochodne. Zostawcie trochę kolorów, bo to jeszcze nie koniec!

kolory07 kolory09kolory06  kolory08

4. Na zakończenie wymieszajcie wszystkie kolory razem lub zupełnie dowolnie – obiecuję wam, że nie wyjdą dwa kubeczki z identyczną barwą!

Jako dorośli często zapominamy, jak wspaniałym przeżyciem jest zabawa i próbowanie różnych kombinacji. Skupiamy się na wynikach, a nie na procesie, który do tych wyników prowadził. To właśnie artystyczne poszukiwania są niezbędne aby nauczyć się rozwiązywania problemów.

kolory10 kolory11

Ewa Małkiewicz

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii 2-4 lata, 4-8 lat, laboratorium sztuki, zabawy kreatywne i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Laboratorium sztuki – kolory

  1. Pingback: Wrocław

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s